اطلاعات در مورد سبزیجات آماده, دسته‌بندی نشده

ترکیب و نسبت سبزی کوکو خشک

ترکیب و نسبت سبزی کوکو

سبزی کوکو و ترکیبات آن

ترکیب و نسبت سبزی کوکو سبزی خوشمزه چگونه است؟

ماده اصلی مورد استفاده در تهیه کوکو سبزی , ترکیبی از چند نوع سبزی با نسبت مشخص است که در طعم و مزه واقعی آن تاثیر به سزایی دارد . در وقع افراد بسته به ذائقه خود , ترکیب مشخصی از انواع سبزیجات را در کوکو به کار میبرند . تره , گشنیز , جعفری , شوید , کاهو , سیر, اسفناج و شنبلیله سبزیجاتی هستند که با نسبت های متفاوتی در تهیه کوکو سبزی به کار میروند . ترکیب و نسبت سبزی دلمه هم شباهت زیادی با این ترکیب دارد . با بوسان سبز همراه باشید تا شما را با ترکیب و نسبت سبزی کوکو سبزی آشنا کنیم .

1- نسبت سبزی کوکو سبزی تازه

سبزی کوکو سبزی به طور کلی شامل تره ، گشنیز ، جعغری ، شوید وکاهو بوده که از این میان بیشترین مقدار مربوط به تره و سپس گشنیز است.

ترکیب و نسبت 1 کیلوگرم سبزی

تره 500 گرم

گشنیز 300 گرم

جعفری 200 گرم

شوید چند شاخه

کاهو چند برگ

در این ترکیب می توان به جای کاهو از مقدار کمی شنبلیله (2 الی 3 شاخه) استفاده کرد که در این صورت طعم و بوی کوکو اندکی فرق می کند. افزودن مقدار زیاد شنبلیله به کوکو باعث تلخ شدن آن می شود.

گاهی نیز اضافه کردن چند حبه سیر له شده به سبزی کوکو در عطر و طعم آن تأثیر به سزایی دارد . سیر یک یاز سبزیجاتی است که از گذشته برای تصفیه خون و پاک کردن مجاری تنفسی مورد استفاده قرار می گرفته و دارای ترکیبات گوگردی است که برای تحریک سیستم ایمنی بدن و نابودی تومور های سرطانی پتانسیل بالایی دارد. افزودن سیر تازه یا پودر سبز به سبزی کوکو در خوشمزهگی آن تأثیر زیادی دارد.

2- نسبت سبزی کوکوی تره

برخی از افراد برای تهیه کوکو سبزی فقط از تره و پیازچه استفاده می کنند. از ترکیب تره و پیازچه به نسبت 2 به 1 می توان کوکو تره درست کرد که بسیار خوشمزه و دلچسب است.

ترکیب و نسبت 750 گرم سبزی

تره 500 گرم

پیازچه همراه با ساقه آن 250 گرم

تره ارزش غذایی بالایی دارد و برای درمان بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد. تره به طور کلی دارای خاصیت ضد میکروبر، ضد سرطان، ضد چربی ، ضد فشارخون و ضد التهاب بوده و مصرف آن برای درمان یبوست ، ترش کردن غذا و سوء هاضمه، چاقی ، درد مان مفاصل و نقرس مفید است. پیازچه نیز علاوه بر طعم و مزه فوق العاده ای که به غذا می دهد در کاهش قند خون ، کلسترول خون ، فشار خون ، خطر پیشرفت سرطان کولون و دیگر سرطان ها وکاهش التعاب موثر است.

3- نسبت سبزی کوکو تبریزی

در تبریز برای درست کردن کوکو سبزی از ترکیب تره و اسفناج به نسبت 4 به 1 استفاده می شود که طعم و مزه منحصر به فردی دارد . این کوکو به دلیل داشتن تره و اسفناج برای افراد مبتلا به فقر آهن بسیار مفید است

ترکیب و نسبت 1 کیلو گرم سبزی

تره 800 گرم

اسفناج 200 گم

برگ اسفناج دارای انواع املاح و ویتامین های مورد نیاز بدن بوده که در درمان بسیاری از بیماری ها و حفظ سلامت بدن مفید است . اسفناج از جمله سبزیجات فاقد چربی و کم کالریست که تا حدود زیادی می تواند آهن مورد نیاز بدن را تأمین کند.

4-سبزی کوکو ساده

می توان در ترکیب سبزی کوکو فقط از تره ، گشنیز و جعفری به نسبت 3، 2 و 1 استفاده کرد.

ترکیب و نسبت 600 گرم سبزی

تره 300 گرم

گشنیز 200 گرم

جعفری 100 گرم

گشنیز حاوی ویتامین های A،C ،B6 بوده و املاحی همچون آهن ، منیزیم ، کلسیم و پتاسیم در آن وجود دارد. این سبزی به بهبود گوارش و هضم غذا کمک می کند و دارای خاصیت ضد نفخ و باز کننده اشتهاست.

جعفری نیز منبع خوبی از ویتامین های A،C،E،B. بوده و حاوی املاحی ، چون آهن است که برای افراد مبتلا به کم خونی فواید زیادی دارد.

5- سبزی کوکو با برگ چغندر وکاهو

برخی افراد سبزی کوکو را ترکیبی از تره ، جعفری ، برگ چغندر ، ساقه پیازچه ، ترخون وکاهو در نظر می گیرند. نسبت همه سبزیجات در این ترکیب برابر بوده و فقط کاهو 1/4 بقیه خواهد بود.

ترکیب و نسبت سبزی

تره 200 گرم

جعفری 200 گرم

برگ چغندر 200 گرم

ساقه پیازچه 200 گرم

ترخون 200 گرم

کاهو 50 گرم

ترخون یکی سبزی های معطری و بسیار پرکاربرد در صنایع غذایی و آشپزیست . این سبزی باعث افزایش ترشح اسید معدع شده و دارای خاصیت اشتها آوری بوده ، همچنین در کاهش فشار خئن مفید است.

جهت خرید سبزیجات آماده و صیفیجات منجمد مانند :  مخلوط سبزیجات منجمد و … میتوانید با شماره 09127849469 با ما در ارتباط باشید. جهت اطلاعات بیشتر از محصولات نام برده شده میتوانید بر روی اسم آن ها کلیک کنید و درباره آن ها بخوانید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *